ma 12/09/2022 - 09:30 Stadhuis
De heraanleg van 't Zand en de Vrijdagmarkt hebben jaren geleden voor een volledige herschikking van de verkeerssituatie gezorgd. Momenteel is van deze ingrijpende wijzigingen bij het lezen van de aanvullende reglementen echter geen spoor terug te vinden. In het kader van de geplande controle van alle bestaande reglementen wordt alvast voor de Vrijdagmarkt een aangepaste versie voorgelegd.
Advies Burgemeester: Akkoord
De heraanleg van 't Zand en de Vrijdagmarkt hebben jaren geleden voor een volledige herschikking van de verkeerssituatie gezorgd. Momenteel is van deze ingrijpende wijzigingen bij het lezen van de aanvullende reglementen echter geen spoor terug te vinden. In het kader van de geplande controle van alle bestaande reglementen wordt alvast voor 't Zand een aangepaste versie voorgelegd.
Advies Burgemeester: Akkoord
In het bijgevoegde collegebesluit werd ingestemd met het voorstel om het Hoogste van Brugge af te sluiten voor het meeste verkeer, conform voorstel 3b. Dit voorstel heeft verkeerstechnische gevolgen voor zowel de Korte Vuldersstraat als het Hoogste van Brugge, waardoor beide aanvullende reglementen aangepast moeten worden.
Bij deze vragen we het College een nieuw reglement goed te keuren voor het Hoogste van Brugge.
Advies Burgemeester: Akkoord
In het bijgevoegde collegebesluit werd ingestemd met het voorstel om het Hoogste van Brugge af te sluiten voor het meeste verkeer, conform voorstel 3b. Dit voorstel heeft verkeerstechnische gevolgen voor zowel de Korte Vuldersstraat als het Hoogste van Brugge, waardoor beide aanvullende reglementen aangepast moeten worden.
Bij deze vragen we het College een nieuw reglement goed te keuren voor de Korte Vuldersstraat.
Advies Burgemeester: Akkoord
Op het bijgevoegde plan (destijds goedgekeurd als bijlage bij 2021_GR_00091) is te zien dat het beurtelings parkeren in de Zevekotedreef na de heraanleg niet behouden zou worden. Voortaan geldt er een permanent parkeerverbod aan de kant met de pare huisnummers (oostelijke zijde). Aangezien we nergens een bestaand aanvullend reglement konden terugvinden voor deze straat, leggen we bij deze een heel kort document voor waarin het nieuwe parkeerverbod is opgenomen.
Advies Burgemeester: Akkoord
De dienst Mobiliteit onderzocht in samenspraak met AWV verschillende opties om de als onveilig ervaren verkeersituatie op het kruispunt van de Canadezenstraat en Polderbos te verbeteren. Zoals te lezen is in bijgevoegde collegebeslissing zal er - voor wat betreft de Canadezentraat - voorzien worden in aangepaste, volle belijning en een verdrijvingsvlak ten westen van het kruispunt.
Deze maatregelen dienen vermeld te worden in een nieuw aanvullend reglement.
Advies Burgemeester: Akkoord
De dienst Mobiliteit onderzocht in samenspraak met AWV verschillende opties om de als onveilig ervaren verkeersituatie op het kruispunt van de Canadezenstraat en Polderbos te verbeteren. Zoals te lezen is in bijgevoegde collegebeslissing zal er - voor wat betreft Polderbos - een stopbord voorzien worden op het genoemde kruispunt.
Advies Burgemeester: Akkoord
De dienst Mobiliteit onderzocht in samenspraak met AWV of het wenselijk was om op de stukken evenwijdig aan de N31, gelegen buiten de bebouwde kom, de maximaal toegelaten snelheid terug te brengen tot 50 km/h omwille van de redenen vermeld in het gekoppelde besluit. Op 7 juni jl. verklaarde het College zich akkoord met het voorstel om deze wijziging effectief door te voeren.
Deze maatregel dient vermeld te worden in een nieuw aanvullend reglement.
Advies Burgemeester: Akkoord