De studie kent een meervoudige opgave:
- de opmaak van een unieke verantwoordingsnota (fase 1);
- de opmaak van een omgevingsvergunningsaanvraag en aldus detailplannen van de nieuwe fietssnelweg en wegenis (incl. 3 functionele bruggen over het Zuidelings Vaartje) (fase 2);
- de opmaak van een uitvoeringsontwerp, dit ‘slechts’ voor de oostelijke tangent F31 (incl. 2 fietsbruggen) (fase 3);
- de werfbegeleiding bij realisatie van de 2 fietsbruggen (fase 4);
- alsook de uitvoering van flankerende studies (opmeting, KLIP/KLIM-bevraging i.f.v. leidingplan, grondmechanisch onderzoek, …).
De volledige en gedetailleerde omschrijving van de opdracht is te vinden onder de in bijlage vermelde technische bepalingen. We verwijzen ook naar het bestek in bijlage dat uitgewerkt werd conform de te volgen onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking. Ook in bijlage is een oplijsting gevat van de aan te schrijven studiebureaus.
Reflectie op de ontvangen adviezen
- Openbaar Domein en Strategische Cel : geen tijdig advies ontvangen, geacht gunstig gelet op het omstandige voortraject van dit project (+ 2 jaar) en het bestek (+ 1 maand).
- Omgeving: de bekommernis inzake een al dan niet bestendiging van de doorsteek (sowieso noodzakelijk als flankerende maatregel NSZ - zie hoger, dit staat dus buiten kijf, ook voor Cluster Omgeving getuige haar advies) werd gepast vertaald in de technische beschrijving en de aldaar geformuleerde onderzoeksvragen - onderzoeksmethodologie, hierover wordt dus inderdaad via voorliggende nota nog geen beslissing ten gronde genomen.