Er werd een uitgebreid bestek samengesteld dat rekening houdt met de uitstraling van het merk Musea Brugge en met het draagcomfort voor alle medewerkers.
In de musea werken een 100-tal medewerkers voor het team ‘Onthaal&Uitbating’. Zij verzorgen het onthaal van bezoekers, ticketing en kassaverkoop, toezicht op veiligheid van collectie en publiek, verkoop in de shops. Voor deze medewerkers wensen we een nieuw uniform dat uitstraalt waar Musea Brugge voor staat: expertise, verbinding, vernieuwing, passie. Het is van het grootste belang dat de medewerker zich hierin comfortabel voelt.
De wens is te werken met de kleuren uit de branding: all black with a touch of red. Men wenst een assortiment voor dames en heren van volledig zwarte uniformstuks die onderling te combineren zijn tot een all black look met een subtiele rode toets, het logo van Musea Brugge. Naast het afgesproken aanbod wenst men de mogelijkheid om af te nemen van de catalogus.
Musea Brugge zal via Stad Brugge fungeren als aankoopcentrale waarbij het bestek word opengezet voor andere diensten.
75% van de medewerkers beschikken over de identificatiekaart van binnenlandse zaken. Zij zijn wettelijk verplicht om het vigilis symbool op te laten naaien.
Aan de aanbieders wordt gevraagd om een totaallook te creëren en voor te stellen met een assortiment van een aantal onderling combineerbare kledingstukken. Er wordt een exclusieve “look & feel” voor Musea Brugge beoogd die past bij de branding, de ambities en die meteen herkenbaar is.De gemeenteraad keurt het bestek van de raamovereenkomst voor het leveren van kledij voor Hospitality functies goed en geeft goedkeuring voor het starten aan fase 2 van de overheidsopdracht.