Voor het leveren, plaatsen, uitbreiden, aanpassen, vernieuwen, verplaatsen, verwijderen en onderhouden van driekleurige lichtseininstallaties op kruispunten, knipperlichten, bi-flashinstallaties en bochtafbakeningsborden heeft de Vlaamse Overheid een apart raamcontract afgesloten. Ook voor de TLC en ITS-applicatie/RIS zijn er raamcontracten voorzien.
Een TLC, in praktijk een grijze bak bij de verkeerslichten, zorgt voor de controle van de bijhorende verkeerslichten. Deze TLC is een voorwaarde om nadien de compatibele software (ITS-applicatie en RIS) te kunnen gebruiken om slimme verkeerslichten te krijgen. De software is echter niet noodzakelijk voor de werking van de verkeerslichten (maar dan zijn het terug geen intelligente lichten).
Geïnteresseerde steden en gemeenten kunnen intekenen op deze raamcontracten. Om hiervan te kunnen afnemen moeten we formeel toetreden.
Het is de bedoeling om bij de heraanleg van het kruispunt van de Krakeleweg x Sluisstraat een proefproject te doen met deze installaties. Indien deze positief geëvalueerd worden, kan dit dan ook uitgerold worden op de overige kruispunten in eigen beheer.
De toetreding tot het raamcontract voor leveren, plaatsen, uitbreiden, aanpassen, vernieuwen, verplaatsen, verwijderen en onderhouden van driekleurige lichtseininstallaties op kruispunten, knipperlichten, bi-flashinstallaties en bochtafbakeningsborden wordt goedgekeurd.
De toetreding tot het raamcontract van Mobilidata voor het leveren, opstellen, onderhouden en aanpassen van intelligente verkeersregelaars in Vlaanderen- gedeelte TLC wordt goedgekeurd.
De toetreding tot het raamcontract van Mobilidata voor het leveren, opstellen, onderhouden en aanpassen van intelligente verkeersregelaars in Vlaanderen- gedeelte ITS-applicatie en RIS wordt goedgekeurd.