1. Korte herneming verloop van de procedure
1.1 Selectiefase
In de eerste fase moesten geïnteresseerde partijen op basis van de eerder goedgekeurde selectieleidraad voor 17 oktober 2023 een aanvraag tot deelneming indienen. De ingediende kandidaatstellingen worden eerst beoordeeld op de vormvereisten (volledigheid en vormelijke regelmatigheid) en de uitsluitingsgronden. Vervolgens worden deze beoordeeld aan de hand van de kwalitatieve selectiecriteria. Enkel de kandidaten die, aan de hand van deze criteria, hun financieel-economische draagkracht en technische bekwaamheid aantonen, kunnen worden geselecteerd.
1.2 Onderhandelingsfase: uitnodiging voor een offerte
De na de selectiefase geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd om op basis van het bestek (zie bijlage) een offerte in te dienen.
De geselecteerde kandidaten die een offerte indienen, worden vanaf dan de inschrijvers genoemd.
1.3 Onderhandelingsfase met de voorkeursbieder en gunningsfase
Gedurende de onderhandelingsprocedure kan aan de inschrijvers steeds gevraagd worden om hun offerte bijkomend toe te lichten, te verantwoorden, te preciseren of nauwkeuriger te omschrijven.
Vervolgens zal de opdracht worden toegewezen en gegund.
2. Beoordeling offertes
Zoals eerder vermeld worden de offertes beoordeeld aan de hand van de volgende gunningscriteria, waarbij de punten worden toegekend op een schaal van 100 punten. De opdracht zal worden gegund aan de inschrijver met de regelmatigste en economisch meest voordelige offerte, zijnde de offerte met de hoogste punten op het totaal van de gunningscriteria, onverminderd hetgeen in voorliggend bestek is opgenomen over de rangschikking en het verloop van de onderhandelingsprocedure.
De gunningscriteria zijn de volgende:
Prijs Globale prijs voor het uitvoeren van het contract incl. werkuren en eenheidsprijzen van het onderhoud. | /60 |
Projectdossier Score op kwaliteit van projectdossier | /20 |
Onderhoudsdossier Score op kwaliteit van het onderhoudsdossier | /20 |
Voor een gedetailleerde beschrijving van de gunningscriteria en de wijze van beoordeling wordt verwezen naar het bestek in bijlage.
3. Looptijd
Zoals reeds eerder vermeld zal het raamcontract voor de aankoop en onderhoud van beveiligingssysytemen afgesloten worden voor een periode van 4 jaar te rekenen vanaf de dag volgend op de verzenddatum van de brief van sluiting van de overeenkomst. De raamovereenkomst kan maximaal 4 maal verlengd worden met een periode van 1 jaar.
De gemeenteraad geeft goedkeuring voor het ontwerp van het dossier "Opmaak van een contract voor de aankoop (incl. installatie en bekabeling) en onderhoud van brandmeld- en beveiligingssystemen voor diverse gebouwen van Stad Brugge".
Het bestek van deze procedure wordt goedgekeurd.