Terug
Gepubliceerd op 24/10/2023

2023_GR_00303 - Personeel & organisatie - shared services/personeel & organisatie - formatiewijziging - budgetneutraal - goedkeuring.

Gemeenteraad
ma 23/10/2023 - 18:30 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Annick Lambrecht; Dirk De fauw; Mathijs Goderis; Mercedes Van Volcem; Nico Blontrock; Minou Esquenet; Pieter Marechal; Pablo Annys; Hilde Decleer; Martine Matthys; Paul Jonckheere; Jean-Marie De Plancke; Wouter Bossuyt; Dolores David; Jos Demarest; Pascal Ennaert; Sandrine De Crom; Mieke Hoste; Martine Bruggeman; Geert Van Tieghem; Sandra Wintein; An Braem; Alexander De Vos; Karin Robert; Stefaan Sintobin; Carlos Knockaert; Nele Caus; Raf Reuse; Karel Scherpereel; Doenja Van Belleghem; Brigitte Balfoort; Joannes Logghe; Olivier Strubbe; Janos Braem; Benedikte Bruggeman; Florian De Leersnyder; Andries Neirynck; Chris Marain; Barbara Roose; Arnold Bruynooghe; Katrien Cattoor; Colin Beheydt

Afwezig

Franky Demon; Philip Pierins; Jasper Pillen; Yves Buysse; Pol Van Den Driessche; Ilse Coopman

Secretaris

Colin Beheydt

Voorzitter

Annick Lambrecht
2023_GR_00303 - Personeel & organisatie - shared services/personeel & organisatie - formatiewijziging - budgetneutraal - goedkeuring. 2023_GR_00303 - Personeel & organisatie - shared services/personeel & organisatie - formatiewijziging - budgetneutraal - goedkeuring.

Motivering

Motivatie

Binnen de dienst Personeel & Organisatie zijn 4 plaatsen voorzien voor personeelsdeskundigen en 15 voor administratief medewerkers.

In Collegezitting van 2 april 2021 is beslist dat bij pensionering van 1 administratief medewerker, de vervanging kan gebeuren door een extra personeelsdeskundige en niet door een nieuwe administratief medewerker.

In het voorjaar van 2023 zijn 2 halftijdse administratief medewerkers op pensioen gegaan en niet vervangen.

Voorgesteld wordt om deze 1 VTE nu te bevestigen in de formatie.

Omwille van de verdere professionalisering én digitalisering in het team rekrutering is er minder nood aan administratief medewerkers maar meer aan personeelsdeskundigen voor het begeleiden van selectieprocedures.

Daarom wordt voorgesteld om ook een tweede plaats van administratief medewerker, specifiek in het team rekrutering, in te leveren ten voordele van een personeelsdeskundige.

Gelet op de meerkost van een personeelsdeskundige t.o.v. een administratief medewerker, wordt slechts twee stoelen van 0,8 personeelsdeskundige voorzien.

De formatie wijzigt als volgt: 

Resultaat 

   

Personeelsdienst

Functie

Aantal huidige formatie

Aantal nieuwe formatie 

Schaal 

 

Adviseur

1

1

A5a-A5b

 

HR-coördinator

2

2

A1a-A2a

 

Coördinator personeelsbeheer

1

1

A1a-A2a

 

Personeelsconsulent

2

2

B1-B3

 

Arbeidscoach

1

1

B1-B3

 

Boekhouder

1

1

B1-B3

 

Personeelsdeskundige

4

5,6

B1-B3

 

Administratief medewerker

15

13

C1-C3

 

 

 

De specifieke wijziging betreft:

Afdeling/dienst

Functie

Aantal huidige formatie

Aantal nieuwe formatie 

Schaal 

Omschrijving

Beslissing

Administratief medewerker

15

13

C1-C3

2 VTE wordt vervangen door 1,6 VTE personeelsdeskundige – professionalisering 

Vraag tot formatiewijziging.

Personeelsdeskundige

4

5,6

B1-B3

 

Het betreft geen meerkost.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Er wordt goedkeuring verleend aan bovenstaande wijzigingen aan de personeelsformatie van dienst Personeel & Organisatie. 

Artikel 2

De wijzigingen aan de personeelsformatie van Personeel & Organisatie werden voorgelegd aan het basisoverlegcomité voor de personeelsleden van Stad Brugge van 3 oktober 2023.