- Overeenkomstig artikel 20 van de statuten van Audio, zijn de afgevaardigden van de deelgenoten verantwoordelijk voor kennisgeving van het verslag van de algemene vergadering aan de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn of het hoogste bestuursorgaan van de publieke rechtspersoon die geen gemeente of OCMW is of het hoogste bestuursorgaan van de private rechtspersoon zonder winstoogmerk. De dienst algemeen bestuur heeft nu deze taak op zich genomen.
- Artikel 485 van het DLB stelt dat de bepalingen van deel 2, titel 7, inzake het bestuurlijk toezicht van toepassing zijn op de welzijnsvereniging.
- Conform artikel 490 paragraaf 2 van het decreet over het lokaal bestuur (DLB), wordt de jaarrekening voorgelegd ter kennisname.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn neemt kennis van het verslag van de algemene vergadering van Audio van 8 december 2023.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn neemt kennis van de goedkeuring van de jaarrekening 2022 Audio wv door de gouverneur.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn neemt kennis van de toetreding van nieuwe deelgenoten tot de welzijnsvereniging Audio.
Via voorliggende uitvoeringsovereenkomst engageren de ondertekenende partijen zich om zowel de ontwikkeling van Rechtenverkenner 2.0 en de uitrol van dit digitale product in de exploitatiefase, alsook een constante opvolging en actualisering van de informatie voor Rechtenverkenner 2.0, samen te realiseren. Deze uitvoeringsovereenkomst is een toekomstgericht document waarin een belangrijke focus ligt op de kwaliteit van de data die de Rechtenverkenner 2.0 moet voeden, het decentraal beheer en de verdere samenwerking tussen alle betrokken partijen.
Elke partij zal dit te goeder trouw doen vanuit een eigen rol die verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Rollen en bijhorende verantwoordelijkheden worden in deze uitvoeringsovereenkomst benoemd en vastgelegd.
De uitvoeringsovereenkomst City Deal Rechtenverkenner 2.0. beschrijft de inhoudelijke werklijnen om te komen tot bovenstaande doelstellingen en legt rollen en verantwoordelijkheden vast.
Dertien centrumsteden, Departement Zorg, Agentschap Binnenlands Bestuur, Digitaal Vlaanderen, VVSG en Kenniscentrum Vlaamse Steden engageren zich om samen te werken rond volgende werklijnen:
Voor de ondertekenende steden/OCMW’s worden in de uitvoeringsovereenkomst volgende taken en rollen bepaald:
Van de steden/OCMW’s wordt geen financiële bijdrage gevraagd.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt de uitvoeringsovereenkomst City Deal Rechtenverkenner 2.0. goed.
Het bestek werd opgemaakt met als raming € 335.000,00 excl. btw voor de totale looptijd van de overeenkomst. Gezien het bedrag van de raming, wordt voorgesteld om een prijsvraag te organiseren via de openbare procedure met meerdere gunningscriteria, zijnde:
Raming Stad Brugge: € 160.000,00 excl. btw
Raming Mintus Brugge en verenigingen: € 175.000,00 excl. btw
Als steekproef nemen we onderstaande artikelen:
Reservelijst
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn beslist het bestek met als raming € 335.000,00 excl. btw goed te keuren en hiervoor een prijsvraag te organiseren via de openbare procedure met meerdere gunningscriteria.
Raadslid Geert Van Tieghem komt tussen.
Schepen Pablo Annys en Burgemeester De fauw antwoorden.
Het bestek werd opgemaakt met als raming € 625.846,84 excl. btw voor de totale looptijd van de overeenkomst. Gezien het bedrag van de raming, wordt voorgesteld om een prijsvraag te organiseren via de openbare procedure met meerdere gunningscriteria, zijnde:
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn beslist het bestek met als raming € 625.846,84 excl. btw goed te keuren en hiervoor een prijsvraag te organiseren via de openbare procedure met meerdere gunningscriteria.
Zoals gesteld staat het kantoorgebouw op de site van Ten Hove momenteel leeg en er wordt geen invulling voorzien zodat verdere leegstand dreigt. Tevens dienen noodzakelijke (energetische) ingrepen te worden voorzien in de eerstvolgende jaren. Deze brengen uiteraard hoge kosten met zich mee.
Er werd geen nieuwe invulling voor de werking van Mintus gevonden voor het pand.
Een invulling door derden met een openbaar/sociaal nut zou toelaten dat er geen leegstand meer is. Dit kan het best gerealiseerd worden d.m.v. het afsluiten van een erfpachtovereenkomst, waarbij alle eigenaarslasten gedurende de periode van de erfpachtovereenkomst worden overgedragen aan de erfpachtnemer.
Naast het feit dat Mintus tijdens de periode van erfpacht geen kosten dient te maken aan het pand, zou de vestiging van de erfpacht ook inkomsten genereren voor Mintus middels de periodieke vergoeding (zgn. canon) die de erfpachthouder zal dienen te betalen.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn beslist toestemming te verlenen aan Mintus om over te gaan tot vestiging van een erfpacht voor openbaar/sociaal nut van het kantoorgebouw gelegen te 8200 Sint-Michiels, Barrièrestraat 13.
De huidige overeenkomst voor omhalen en milieutechnisch verwerken van diverse afvalstromen binnen OCMW Brugge & Verenigingen voorziet een initiële looptijd van 4 jaar. De overeenkomst eindigt derhalve van rechtswege op 31.12.2023. Er werd een nieuwe overheidsopdracht voor 2024 – 2027 uitgeschreven en gegund dd. 06.11.2023.
Er werd door een niet-gegunde inschrijver een opmerking geformuleerd m.b.t. quotatie bij het gunningscriterium “Rapportering” onder 3. Kwaliteit, service en rapportering van de dienstverlening.
Bij nazicht blijkt dat de omschrijving van het gunningscriterium “Rapportering” voor interpretatie vatbaar is alsook de toebedeling van het aantal punten voor dit criterium te hoog werd ingeschaald. Dit maakt een correcte beoordeling en puntentoekenning voor de verschillende inschrijvers onmogelijk.
Om, in afwachting van de doorlooptijd van het uitschrijven en gunnen van een nieuwe opdracht, de continuïteit m.b.t. omhalen en milieutechnisch verwerken van diverse afvalstromen te waarborgen werd aan de huidige dienstverleners een verlenging onder de voorwaarden van de huidige aanbesteding aangevraagd. Op deze aanvraag werd door de huidige dienstverleners gunstig gereageerd.
Na zorgvuldig nazicht van de opdrachtdocumenten is de noodzaak naar boven gekomen om deze verder te optimaliseren en uit te breiden.
Het bestek wordt opgedeeld in 6 percelen (i.p.v. 5 percelen):
Een aantal noodzakelijke wijzigingen van de gunningscriteria werden tevens mee opgenomen in de herwerkte opdrachtdocumenten.
De gunningscriteria voor de evaluatie van de offertes worden per perceel opgesteld en zijn de volgende:
Perceel 1 – 2 – 5 :
Perceel 3 – 4 – 6 :
Looptijd van de overeenkomst blijft op 4 jaar, met startdatum op 1 oktober 2024 en eindigend op 30 september 2028.
Gezien de grote waarschijnlijkheid dat een gunning tot gerechtelijke procedures zou kunnen leiden, wordt overgegaan tot het intrekken van de gunning 'omhalen en milieutechnisch verwerken van diverse afvalstromen binnen OCMW Brugge & Verenigingen'. Na optimalisatie en uitbreiding van het bestek wordt het dossier heraanbesteed.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt bij deze de intrekking van de gunning goed, alsook het heraanbesteden van de herwerkte versie van het bestek.
De huidige raamovereenkomst vervalt. In kader van de continuïteit te waarborgen is een verlenging huidige opdracht tot gunning nieuwe opdracht noodzakelijk.
De raamovereenkomst 'omhalen en milieutechnisch verwerken van diverse afvalstromen binnen OCMW Brugge & Verenigingen' met de huidige dienstverleners tegen dezelfde voorwaarden als lopende contract wordt verlengd tot gunning nieuwe opdracht.