Deelname aan de studie als centrumstad kan zowel voor het onderzoek als voor de Stad waardevol zijn. Het is voor de studie van belang te beschikken over een veelheid van terreinen, om een representatief beeld te krijgen van het lokaal beleid over heel België. Daarnaast is het voor de Stad een kans om gebruik te kunnen maken van een volstrekt neutrale, wetenschappelijke analyse omtrent haar beleid. De stad zal haar beleid bijgevolg aan de hand daarvan bij interne retrospectie kunnen toetsen op veiligheid, efficiëntie, duurzaamheid en rechtvaardigheid.
Het advies van de DPO van Stad Brugge is gunstig (zie bijlage advies DPO).
In bijlage het, door de DPO Stad Brugge afgewerkte, begeleidend protocol inzake gegevensverwerking in de zin van artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, de Stad Brugge en de Université libre de Bruxelles betreffende INESAC.
Op de initiële vraag in september werd niet ingegaan onder meer door het vrijmaken van de personeelscapaciteit hiervoor. Het blijft met de opstart van GAS-4, nieuwe inbreuken GAS 2 en 3, de voorbereidingen implementatie GAS-5, bovenop de reguliere werking een enorm drukke periode voor het GAS-team.
De deelname aan de studie over gemeentelijke administratieve sancties (INESAC-onderzoeksproject) wordt als gunstig beoordeeld.
De gemeenteraad geeft goedkeuring voor het begeleidend protocol inzake gegevensverwerking in de zin van artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, de Stad Brugge en de Université libre de Bruxelles betreffende INESAC.