Terug Gemeenteraad

ma 28/06/2021 - 18:30 Stadhuis

Open zitting

Dirk De fauw

Secretarie

Politie/middelenbeheer

  • De directie verkeer van de lokale politie Brugge onderging op korte tijd grote wijzigingen. Er kwam personeel bij, er werden nieuwe taken aan de directie toegekend en er werden deeltaken gewijzigd. Hierdoor is het noodzakelijk om de verschillende units van de directie verkeer met hun bijhorende taken te herschikken.

    Om de werking van de dienst optimaal te herorganiseren is het noodzakelijk om een deel van de bestaande wanden te verplaatsen en om een aantal nieuwe wanden bij te plaatsen. Deze ingreep zal tevens een verbetering van de akoestiek met zich meebrengen.  

    De wanden die de firma Beddeleem produceert zijn de enige die compatibel zijn met de bestaande structuur van het Politiehuis. Het is ook de enige firma die compatibele wanden kan leveren.

    Raming: 12.248,00 euro (incl. btw).
    Wijze van gunnen: toewijzen aan de firma Beddeleem NV, Venecoweg 14A te 9810 Nazareth wegens technische specificiteit.

    Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de aankoop van bijkomende wanden en het verplaatsen van bestaande wanden om de nieuwe en bestaande clusters binnen de directie Verkeer verder te optimaliseren. 

  • De huidige verlichting op de parking van het Politiehuis zal vervangen worden door duurzame LED verlichting.

    Uitgave: 15.213,81 euro incl. btw.
    Wijze van gunnen: toewijzen aan de firma De Gryse BVBA uit 8380 Brugge als laagste conforme aanbieder.

    Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor het leveren en plaatsen van LED verlichting voor de personeelsparking van het Politiehuis bij de firma De Gryse BVBA, Damse Steenweg 35 te 8380 Brugge.

Politie/personeelsbeheer

Politie/algemeen

Noodplanning

Mercedes Van Volcem

Algemeen bestuur

Eigendommen

Openbaar domein

Franky Demon

Omgevingsvergunning en planning

Wonen

  • Op 16 november 2020 besliste het CBS om het verplicht conformiteitsonderzoek in de woninghuurmarkt in te voeren. Dit in uitvoering van het woonbeleidsplan (SD 1, OD1.1).  Hiervoor is er nood aan een nieuwe verordening.

    De verordening is vanaf 1 januari 2022 van toepassing op alle nieuwe verhuringen en terbeschikkingstellingen van woningen die ouder zijn dan 20 jaar en gebruikt worden als hoofdverblijfplaats.  Het conformiteitsattest is 10 jaar geldig (= max. duur voorzien in de Vlaamse Codex Wonen van 2021).

    Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd van de verordening op het verplicht conformiteitsattest voor huurwoningen.

  • In deze wijziging wordt het subsidiereglement aangepast met het oog op: 

    • het wijzigen van het bewijzen en het beoordelen van de conformiteit van de betrokken woningen
    • het uitzonderlijk verplaatsen van de deadline voor het indienen van de subsidieaanvragen over 2020 zodat bovenvermelde wijziging op deze aanvragen kan toegepast worden
    • verduidelijking van het reglement met het oog op de krijtlijnen van ontwerp-subsidiekader van de groep Brugge.

    Aan de gemeenteraad wordt hiervoor goedkeuring gevraagd.

Omgeving CAD

Monumentenzorg

Philip Pierins

Toerisme

  • Het toeristisch datamanagement systeem (TDMS) van Visit Bruges is de unieke bron waarin (toeristische) gegevens worden verzameld, bewerkt (kwalitatief verrijkt en vertaald) en verdeeld naar andere toepassingen (waaronder de website). Deze databank is eveneens gekoppeld met andere bronnen/databanken en is dus essentieel om de gegevensdoorstroming te organiseren/managen.

    De huidige databank is verouderd, onderging doorheen de jaren verschillende aanpassingen en wordt binnenkort ook niet meer ondersteund. De SLA overeenkomst met de huidige leverancier loopt af eind 2022.

    In uitvoering van het programma digitaal van Visit Bruges wordt aan de gemeenteraad goedkeuring gevraagd voor de realisatie van een nieuw toeristisch datamanagement systeem en de opdracht hiervoor toe te wijzen aan Cronos Public Services.

  • Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de renteloze lening voor Brugge Plus met als doel de aankoop van alle onderdelen voor de kerstmarkt.

Nico Blontrock

Archief

  • Voor de invulling van een nieuw geplande verkaveling in de Brugse binnenstad zijn twee nieuwe straatnamen voorzien. Er is een uitbreiding van het project Nieuw Brugge nabij het station en er wordt ook gestart met de naamgeving van fietspaden die niet langs een straat zijn gelegen.

    Aan de Gemeenteraad wordt daarvoor goedkeuring gevraagd.

Cultuurbeleidscoördinator

Musea

  • Musea Brugge schrijft een aanbesteding uit voor een raamcontract voor de aankoop van depotmeubilair. Dit meubilair dient voor de inrichting van zowel het Erfgoeddepot, het depot van het Musea Brugge Centre for Collection Research (MBCCR), als de nieuwe depots en restauratieateliers in BRUSK. Indien gewenst kunnen ook andere diensten beroep doen op dit raamcontract.

    Raming: 1.835.751,50 euro (incl. btw).
    Wijze van gunnen: onderhandelingsprocedure met bekendmaking in 2 fases.

    Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd van de wijze van gunnen voor het aanstellen van een leverancier depotmeubilair en van de selectieleidraad. 

Organiseren (verhuur zalen/uitleendienst/kostuumatelier)

Minou Esquenet

Gebouwen

  • Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor het ontwerp en de wijze van gunnen voor de aanbesteding van de technieken bij de restauratie van de kapel, het passantenhuis van O.L.V. van Nazareth en het Magdalenagasthuis.

    Raming:
    Perceel sanitair, verwarming en verluchting: 222.453,15 euro excl. btw of 269.168,31 euro incl. btw.
    Perceel elektriciteit:  178.074,91 euro excl. btw of 188.759,40 euro incl.
    Wijze van gunnen: openbare procedure.

  • Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de verrekening 1 van de renovatie van het hoofdgebouw van het Conservatorium. Het totaal bedrag aan verrekening is 712.115,84 euro incl. btw.

    Eerder werd het gunningsdossier goedgekeurd voor:

    • De totale bouwkost voor dit project: 4.138.401,51 Incl. btw.
    • Het totale ereloon (9.6%) van de ontwerper Studiobont - Aiko: 453.506,34 btw inb.
    • Het totale ereloon van de Veiligheidscoördinator wordt geraamd op 5.740,93 euro btw inb. 

    In totaal komt dit neer op 4.597.648,78 euro incl.btw.

    De nieuwe totale bouwkost na verrekening:

    • De totale bouwkost voor dit project: 4.850.517,36 Incl. btw.
    • Het totale ereloon (9.6%) van de ontwerper Studiobont – Aiko: 531.543,49 btw inb.
    • Het totale ereloon van de Veiligheidscoördinator wordt geraamd op 6.635,10 euro btw inb.

    In totaal komt dit neer op 5.388.695,95 euro incl. btw. Dit is 791.047,17 euro in meer.

  • Er wordt een ontwerpdossier opgemaakt voor de diverse noodzakelijke restauratiewerken in het conservatorium.

    Volgende werken worden voorzien:
    - restauratie van de historische salons en de kapel in het Huis Claesman
    - werken aan de noordgevel (tuin Huis Castermans)
    - herstelwerken die opgenomen werden in het inspectieverslag van Monumentenwacht.

    Raming bouwkost:  225.694,10 incl. btw.
    Wijze van gunnen: openbare procedure.

    Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor het ontwerp en de wijze van gunnen.

  • Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de herhuisvesting Cluster Omgeving en Facilitair Beheer in Oostmeers 17 - aankoop refurbished meubilair.

    Bij de aankoop van meubilair staat duurzaamheid voorop:  wat aangekocht moet worden is in eerste instantie refurbished en in laatste instantie zal nog nieuw meubilair aangekocht worden. Dit betekent dat op vlak van meubilair ca. 30% herbruik, ca. 55% refurbished, en slechts ca. 15% nieuw zal zijn.

    Dit dossier omvat de aankoop van het refurbished meubilair 

    Raming: 234.121,11 euro incl. btw én incl. transport-, en montagekost.
    Wijze van gunnen: via het raamcontract van NNOF.

  • Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor het ontwerp en de wijze van gunnen voor de verbouwingswerken in het kader van de herhuisvesting van de cluster Omgeving en Facilitair Beheer.

    Deze herhuisvesting dient in de eerste plaats een antwoord te bieden op de klantgerichte dienstverlening vanuit de Cluster Omgeving. Daarom zal een duidelijk onthaal met balieruimte en aangekoppelde overlegruimtes ingericht worden in de Oostmeers 17.

    Raming werken: 338.365,26 euro incl. btw.
    Raming veiligheidscoördinator: 998,72 euro incl. btw.

    Wijze van gunnen: openbare procedure.

  • Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor het ontwerp en wijze van gunnen voor de renovatie van de kaarsenfabriek Hautekiet naar een regionaal erfgoeddepot voor Musea Brugge en Raakvlak en een atelier en bewaring voor het Kostuumatelier.

    Raming:

    • Bouwkost: 5.142.710,36 euro (incl. btw);
    • Ereloon ontwerper: 308.562,62 euro (incl. btw);
    • Veiligheidscoördinator: 6.201,48 euro (incl. btw);
    • TOTAAL: 5.457.474,46 euro (incl.btw).

    Wijze van gunnen: openbare procedure.

Informatica

Pieter Marechal

Personeelsdienst

Pablo Annys

Werk en ondernemen

Annick Lambrecht

Algemeen directeur

Interpellaties

Akten en mededelingen

Mercedes Van Volcem

Algemeen bestuur

FA

Ann Soete

Onderwijs

Colin Beheydt

Algemeen directeur